Ders İzlencesi
Ankara Üniversitesi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Açık Ders Malzemeleri
Ders izlence Formu
Dersin Kodu ve İsmi |
AHE 120 BİLGİOKURYAZARLIĞI
|
Dersin Sorumlusu |
Öğr.Gör.Dr.Tufan Aslı SEZER |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Dersin Kredisi |
2 |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin İçeriği |
Bilgi okuryazarlığı, bilgi ihtiyacını tanımlama, bilgiye erişme, bilgiyi kullanma, bilginin elde edilmesi ve değerlendirilmesi, düzenlenmesi, yorumlanması ve teknolojik olanaklar kullanılarak iletilmesi, bilgiyi kullanmada etik ve yasal düzenlemeler |
Dersin Amacı |
Hemşirelik öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı, bilgiye ulaşma kaynakları, doğru bilgiye ulaşma yolları ve hemşirelik eğitiminde bilgi teknolojisinin amaca yönelik kullanımı hakkında yaşam boyu öğrenme becerisini kazanmasını hedefler. |
Dersin Süresi |
2 saat |
Eğitim Dili |
Türkçe |
Ön Koşul |
- |
Önerilen Kaynaklar |
Framework for Infırmation Literarcy for higher education. ACRL,Chicago Illinois. Kurbanoğlu, S. 2010 Bilgi okuryazarlığı: kavramsal bir Analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24,4:723-747 Polat, C.2006.Bilgi ÇAğında Üniversite Eğitimi için bir açılım: Bilgi Okuryazarlığı Öğretimi Vırkus, S., Boekhorst,A.K., Gomez-Hernandez, J.A., Skov, A., Webber, S. Information Lİterarcy and Learning. |
Dersin Kredisi (AKTS) |
3 AKTS |
Laboratuvar |
- |
Diğer-1 |
Dersin Kazanımları; 1) Bilgi okuryazarı öğrenci, gereksinim duyduğu bilginin
yapısını ve boyutunu belirler
|