Anlatma ve dinletme yetisinin geliştirilmesi
Doğaçlamanın temel alanların çalışılmasında bir araç olmasının yanında, doğaçlama yazarın metnine geçişte de önemli bir köprü işlevi görmelidir. Bu geçiş aşaması için oyuncu pedagogu özellikle dikkatli olmalıdır. Zira verili tiyatro anlayışına göre oyuncu yetiştiren bir kurumda oyuncunun yazarın metnini yeniden yorumlayacak ve onunla yaratıcı olabilecek duruma gelmelidir. Aksi oyuncu adayının kilitlenmesine, kendisini başarısız, yetersiz hissetmesine neden olacaktır. Okula yetenek sınavıyla alınan her aday yetenek olarak eşit düzeyde olduğu var sayılır. Ancak eğitimin ilerleyen zaman dilimlerinde bireysel farklılıklar ortaya çıkar. Bu engellenebilecek bir durum değildir. Dolayısıyla oyuncu pedagogu eğitimi belirli bir düzeyde tutmak zorundadır. Düzeyin üstüne çekebildiği her aday bir kazanç olacaktır, düzeyin altında fazlaca adayın yer alması eğitim anlayışının yeniden değerlendirilmesi gereken bir durumu ifade eder.