/****************************************************** Uygulama Adı : Display Uygulaması-2 (Buton İle 0-99 Yukarı Sayıcı) PIC PROG/DEKA : Port B jumper'ı 7-seg konumunda olmalı *******************************************************/ #include <16f877.h> // Kullanılacak denetleyicinin başlık dosyası tanıtılıyor. //***********Denetleyici konfigürasyon ayarları************ #fuses XT,NOWDT,NOPROTECT,NOBROWNOUT,NOLVP,NOPUT,NOWRT,NODEBUG,NOCPD #use delay(clock=4000000) // Gecikme fonksiyonu için kullanılan osilatör frekansı belirtiliyor #use fast_io(a) // Port yönlendirme komutları a portu için geçerli #use fast_io(b) // Port yönlendirme komutları b portu için geçerli #define display_1 pin_a0 //display_1 ifadesi pin_a0 ifadesine eşleniyor #define display_2 pin_a1 // display_2 ifadesi pin_a1 ifadesine eşleniyor #define buton pin_a2 // buton ifadesi pin_a2 ifadesine eşitleniyor char birler=0, onlar=0, sayi=0; // char tipinde değişkenler tanımlanıyor // Ortak katot display için veri değerleri const int digit[10]={0x3F, 0x06, 0x5B, 0x4F, 0x66, 0x6D, 0x7C, 0x07, 0x7F, 0x6F}; /********* ANA PROGRAM FONKSİYONU********/ void main () { setup_psp(PSP_DISABLED); // PSP birimi devre dışı setup_spi(SPI_SS_DISABLED); // SPI birimi devre dışı setup_timer_1(T1_DISABLED); // T1 zamanlayıcısı devre dışı setup_timer_2(T2_DISABLED,0,1); // T2 zamanlayıcısı devre dışı setup_adc_ports(NO_ANALOGS); // ANALOG giriş yok setup_adc(ADC_OFF); // ADC birimi devre dışı setup_CCP1(CCP_OFF); // CCP1 birimi devre dışı setup_CCP2(CCP_OFF); // CCP2 birimi devre dışı set_tris_a(0xFC); set_tris_b(0x00); // B portu tümüyle çıkış olarak yönlendiriliyor output_low(display_1); // 1. display pasif durumda output_low(display_2); // 2. display pasif durumda while(1) { birler=sayi%10; // birler hanesi hesaplanıyor onlar=sayi/10; // onlar hanesi hesaplanıyor output_high(display_2); // 2. display aktif durumda output_b(digit[birler]); // displaye bilgi gönderiliyor delay_ms(5); // gecikme veriliyor output_low(display_2); // 2. display pasif durumda output_high(display_1); // 1. display aktif durumda output_b(digit[onlar]); // displaye bilgi gönderiliyor delay_ms(5); // gecikme veriliyor output_low(display_1); // 1. display pasif durumda if (input(buton)) // Arttır butonuna basıldı ise { delay_ms(10); // Buton arklarını önleme gecikmesi sayi++; // sayi değişkenini 1 arttır if (sayi==100) // Eğer sayi değişkeni 100 oldu ise sıfırla sayi=0; birler=sayi%10; // birler hanesi hesaplanıyor onlar=sayi/10; // onlar hanesi hesaplanıyor while(input(buton)) // Buton bırakılana kadar döngüyü işle { output_high(display_2); // 2. display aktif durumda output_b(digit[birler]); // displaye bilgi gönderiliyor delay_ms(5); // gecikme veriliyor output_low(display_2); // 2. display pasif durumda output_high(display_1); // 1. display aktif durumda output_b(digit[onlar]); // displaye bilgi gönderiliyor delay_ms(5); // gecikme veriliyor output_low(display_1); // 1. display pasif durumda } } } }