Bölüm anahatları


  • Elektronik Ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek, E ticarette bilinmesi gereken önemli kavramlar, E iş, e ticaret, E dönüşüm süreci,  internette pazarlama, internet kullanım amaçları, internetin gelişimi, E ticaretin bileşenleri, E-ticaretin faydaları ve gerekenler,  E ticaretin işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkileri , internet pazarlamasıyla ilişkili kavramlar (veri tabanlı pazarlama, veri madenciliği,  vb)…

    —WTO - Mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılmasıdır.

    —OECD - Sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir.
    —UN - CEFACT - İş, yönetim ve tüketim faaliyetlerinin yürütülmesi için yapılanmış ve yapılanmamış iş bilgilerinin, üreticiler, tüketiciler ve kamu kurumları ile diğer organizasyonlar arasında elektronik araçlar    (Elektronik posta ve mesajlar, elektronik bülten panoları, WWW teknolojisi, akıllı kartlar, elektronik fon transferi, elektronik veri değişimi vb.)  üzerinden paylaşılmasıdır. Bilgi ekonomisi ile;

    Sürekli hızlanan teknolojik gelişmeler

     ve dijitalleşme /internet ekonomisi, elektronik ticaret,

    Artan araştırma geliştirme faaliyetleri,

    İnsan kaynakları profilinde yaşanan köklü   değişimler,

    Artan bilişim ve bilgi yoğun faaliyetler,

    Kısalan ürün yaşam eğrisi,

    Pazarların küreselleşmesi,

    Sanayi kolları arasındaki farklılıkların   belirsizleşmesi süreci yaşanmaktadır.