Bölüm anahatları
-
Mobil pazarlamanın anlamı, tüketicisiyle ürünlerini buluşturduğu, tanıtımını ve kampanyalarını duyurduğu mobil platform olarak düşünülebilir. Amaç belirleme:Amacınız özgün, ölçülebilir, başarılabilir, gerçekçi ve zamanlaması uygun olmalıdır.Mobil pazar araştırması: Mobil pazarında alacağınız yeri çok iyi belirlemeli ve mobil pazarındaki rekabet edilen firmalar iyice araştırılmalı.Mobil reklam platformu seçimi: SMS, MMS, Mobil web sayfası, sosyal medya gibi platformların hangilerinden yararlanılacağına iyi karar verilmeli.Ulaştırmak istenilen mesajın tanımı: Ulaşmak istenilen hedef kitleye ürün, kampanya tanıtım içeriklerinin iyi belirlenmesi gerekir. Mobil pazarlama ile;
Ulaşmak hiç olmadığı kadar kolayKitlesel değil kişiselHedef kitleye anında ulaşımİnteraktifYüksek müşteri sadakatiGeri dönüşümün ölçülmesiYüksek geri dönüşüm oranıDüşük maliyetYüksek etki gücü
