Kullanıcıların kültürel özellikleri değerlendirildiğinde
ilk kullanıcıların, üniversiteler, araştırma şirketleri ve askeri kurumlarda
çalışan teknik ağırlıklı kişiler olduğu görülmüştür. Elektronik topluluklar zaman içinde yeni alt kültürler ya
da yepyeni kültürler yaratacaktır. İnternet uluslararası sınırları olmayan ve
değişik birçok kültürün, alt kültürün bir araya geldiği bir ortamdır. Bu
nedenle pazarlama stratejisi oluştururken, hedef kitledeki potansiyel
müşterileri belirleyebilmek için, öncelikle bağlantıların demografik
özelliklerinin belirlenmesi gerekmektedir. Online
tüketici satın alma davranışlarına bakıldığında,
•Zamandan
tasarruf etmek,
•En
uygun fiyata ulaşmak,
•İstek
ve ihtiyacı doğrultusunda kendisine en uygun ürünü bulmaktır (Punj, 2011: 134).
•Web
Sitesinin Tasarımı
•Web
sitelerinin kolay kullanımları
•Karşılıklı etkileşimin sağlanmasının mümkün olduğu görülmektedir.