Mesleksel ve İletişim Becerileri Lab. İletişim Teorik
İletişim Becerileri
•14-15 kişilik gruplar halinde ortalama 2
saatlik oturumlar ile toplamda 6 oturum
olarak planlanlanmıştır.
•Amaç: Öğrencilere çevreleriyle ve
hasta-hekim ilişkisinde etkili iletişim kurabilmeleri için “temel iletişim
becerileri” kazandırmaktır.
•Etkili iletişim
nedir ve
neden
önemlidir?
•İletişim engelleri
nelerdir?
•Sık kullanılan iletişim
engelleri
nelerdir?
•Etkin dinlemenin önemi
•Ben dilini doğru şekilde ifade edebilmek
•İletişimde etkin dinleme ve ben dilini
kullanmanın önemi
•Etkili geribildirimin taşıması gereken
özellikler nelerdir?
•İletişim becerileri yönünden güçlü ve
geliştirilmesi gereken yönleriniz neler?
•İletişim becerileri (etkin dinleme, ben
dili kullanma, geribildirim verme, vites değiştirme) için öz-değerlendirme
yapılması.
Uygulama Süreci
1.TEORİK
DERSLER: İkişer saatlik 2 ayrı interaktif ders (Kuramsal
1 ve Kuramsal 2)
2.ROL-PLAY: 2 saatlik ders süresince,
öğrencilerim iletişimin her iki boyutunu da yaşaması ve etkin iletişimin
oluşturduğu duyguyu anlayabilmesi için yapılacaktır.
3.UYGULAMA :
Küçük grup içinde, rol yapan kişi ile bir senaryo esliğinde
yapılan uygulamadır.
Eğitimci: Vesile Şentürk Cankorur