Ders İzlencesi
Ankara Üniversitesi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Açık Ders Malzemeleri
Ders izlence Formu
Dersin Kodu ve İsmi | RTS 102 Sinematografi |
Dersin Sorumlusu | Prof. Dr. S. Ruken Öztürk |
Dersin Düzeyi | Lisans 1. sınıf |
Dersin Kredisi | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin İçeriği | 14 hafta boyunca ilgili örnek filmler izlenecek ve sinematografik birimler incelenecektir. Ayrıntılı ders programı ilk hafta içinde yer almaktadır. |
Dersin Amacı | Sinemaya giriş niteliğinde temel bir ders olan Sinematografi’de sinemada anlamın hangi birimlerle (kamera hareketleri, çerçeveleme, mercekler, ses, kurgu vb) nasıl yaratıldığı anlatılmaktadır. |
Dersin Süresi | 4 |
Eğitim Dili | Türkçe |
Ön Koşul | - |
Önerilen Kaynaklar | Notlar: Tanım ve Kavram Anahtarı: Sinematografinin Temel Öğeleri & N. Abisel, Sinematografinin Temel Öğeleri & S. R. Öztürk, Oyunculuk. Kitaplar: Abisel, N. (2014). Sessiz Sinema. Ankara: De Ki. (zorunlu kitap) Bordwell, D. & Thompson, K. (2011). Film Sanatı (Çev: E. Yılmaz & E. S. Onat). Ankara: De Ki (zorunlu kitap) Makaleler: Akbulut, H. (2004). Bir Varoluş Sorunsalı: Persona, Kültür ve İletişim, 7 (1): 71-100. Büker, S. (1997). Ölümler Julie’yi Özgürleştiriyor: Mavi, Der: S. Büker, Sinema Yazıları, s.199-203. Ankara: Doruk. Eco, U. (1994). Casablanca: Kült Filmler ve Metinlerarası Kolaj, Kazablanka, H. Koch, (Çev: A. Çalışlar), s.5-16. Kehr, D. (1995). Dünyayı Kurtarmak: Kieslowski’nin Üç Renk Üçlemesi, 25. Kare, 12, s. 10-15. Özön, N. (1965). Orson Welles ve Yurttaş Kane, Yurttaş Kane,Ankara: Bilgi, s.5-26. Yardımcı Kitaplar: Abisel, N. (2010). Sessiz Sinema. Ankara: De Ki. Adanır, O. (1994). Sinemada Anlam ve Anlatım. Ankara: Kitle. Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri 1: Durağan Sahneler (Çev: Y. Demir vd.). İstanbul: Es. Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri 2:Oyuncu Hareketli Sahneler (Çev: Y. Demir vd.). İstanbul: Es. Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri 3: Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler. Çev: Y.Demir vd., İstanbul: Es. Barnwell, J. (2011). Film Yapımının Temelleri (Çev: G. Altıntaş). İstanbul: Literatür. Brown, B. (2005). Sinematografi: Kuram ve Uygulama (Çev: S. Taylaner). İstanbul: Hil. *Corrigan, T. (2008). Film Eleştirisi: El Kitabı (Çev: A. Gürata). Ankara: Dipnot. Dmytryk, E. (2003). Sinemada Yönetmenlik (Ed: İ. Şener). İstanbul: İzdüşüm. Dmytryk, E. (2003). Sinemada Kurgu (Ed: İ.Şener). İstanbul: İzdüşüm. Edgar-Hunt, R., Marland, J. & Rawle, S. (2012). Film Dili (Çev. S. Aytaç). İstanbul: Literatür. Kılıç, L. (2003).Görüntü Estetiği. İstanbul: İnkılap. *Mascelli, J. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi (Çev: H.Gür). Ankara: İmge. Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü (Çev. S. Taylaner). İstanbul: Hil. *Monaco, J. (2001). Bir Film Nasıl Okunur? (Çev: E.Yılmaz). İstanbul: Oğlak. Murch, W. (2005). Göz Kırparken (Çev: İ. Canikligil). İstanbul: İstanbul Bilgi Ünv. Özön, N. (1990). 100 Soruda Sinema Sanatı. İstanbul: Gerçek. Pezzella, M. (2006). Sinemada Estetik (Çev: F. Demir). Ankara: Dost. Ryan, M & Kellner, D. (2016). Politik Kamera (Çev. E. Özsayar). İstanbul: Ayrıntı. Sokolov, A. (2007). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu (Çev: S. Aslanyürek). İstanbul: Agora. Sözen, M. (2003). Sinemada Renk Kullanımı. Ankara: Detay. Sözen, M. (2003). Sinemada Ses Kullanımı. Ankara: Detay. Vardar, B. (2000). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. İstanbul: Beta. Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri (Çev: G. Rızaoğlu). İstanbul. |
Dersin Kredisi (AKTS) | 4 |
Laboratuvar |
|
Diğer-1 |
|