Ders İzlencesi Formu
Ankara Üniversitesi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Açık Ders Malzemeleri
Ders izlence Formu
Dersin Kodu ve İsmi |
MAT 267/Matematik Tarihi I |
Dersin Sorumlusu |
Doç. Dr. Canay AYKOL |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Dersin Kredisi |
2(2+0) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin İçeriği |
Sayıların kısa tarihi, Mezopotamya’da matematik, eski Mısır’da matematik, Yunan matematiği ve matematikçileri, Hint matematiği, İslam ve Türk dünyası matematikçileri, türev ve integral kavramlarının tarihsel gelişimi, diferensiyel denklemlerin ve lineer cebirin tarihsel gelişimi. Çağdaş matematiğin doğuşu. |
Dersin Amacı |
Öğrencilere matematiğin, tanımlarının, kurallarının, formüllerinin nasıl ortaya çıktığını öğretmek. Matematikçileri ve teoremleri kronolojik sırayla öğrencilere tanıtmak. Matematiğin diğer bilimlerle ilişkisini ve medeniyetimizin gelişmesinde nasıl rol oynadığını öğrencilere göstermek. |
Dersin Süresi |
2 saat/hafta |
Eğitim Dili |
Türkçe |
Ön Koşul |
Yok |
Önerilen Kaynaklar |
The History of Mathematics, David M. Burton,1985 A History of Mathematics, Carl B. Boyer,1989 Ali Dönmez, Matematiğin öyküsü ve serüveni,1-11.Cilt, 2002. Kısa Matematik Tarihi, Dirk J. Struik, Doruk, 2002 Matematiğin Tarihi, Richard Mankiewicz, Güncel, 2002 Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli, 2012 Adnan Baki, Matematik Tarihi ve Felsefesi, 2014.
|
Dersin Kredisi |
2(2+0) |
Laboratuvar |
|
Diğer-1 |
|