Ders izlencesi

Öğrencilerin Hayat Bilgisi Öğretimi ile ilgili bilgi, becerileri edinmesi, uygulamaları gerçekleştirmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki çocukların (1-3. sınıf) gelişim özelliklerine, ilköğretim programının temel özelliklerine uyan, öğrenci merkezli etkinlikler hazırlanması beklenmektedir.

Derse devam:

Derste olmama, derse gecikme ya da dersten erken ayrılma dersi takip etme açısından problem oluşturmaktadır. Bir dönemde 4 hafta derse katılmama –zorunlu durumlarda- kabul edilebilmektedir (derse gecikme ve dersten erken ayrılma dahil). Dersle ilgili devamsızlığı takip etmek her öğrencinin kendi sorumluluğundadır. Öğretim üyesi, sadece dönem sonunda devamsızlıktan kalma durumunda olan (devamsızlığı 4 haftayı geçmiş olan) öğrencilerle ilgili duyuru yapar.

Ödevler:

Ödevler, öğretim üyesinin belirttiği tarihlerde teslim edilecektir. Öğretim üyesinin onayı olmadan gecikmiş olan ödevler kabul edilmeyecektir. Eğer öğretim üyesi ödev tesliminde gecikmeyi kabul etmişse, teslim tarihini geçen her gün için ödevden puan düşürülecektir.

Ödevler belirtilen e-posta adresine, belirtilen tarihlere kadar gönderilecektir:

Ödevler için e-mail adresi: sosbilogr.3a@gmail.com / sosbilogr.3b@gmail.com

Öğretim üyesi ders içeriğinde, gerekli olduğu takdirde, değişiklik yapma hakkına sahiptir.

Değerlendirme: Vize: 100/40        Final: 100/60    (50 puan dönem sonu sınavı + 50 puan ödev)

Konular

Tarih

Ödev

Ders Tanıtımı, Giriş

28.09.2018

 

Hayat Bilgisi Alanı ve Bu Alanın Temel Özellikleri, Hayat Bilgisi Alanının Temel Amaçları, Hayat Bilgisi Alanında Temel Beceriler /  Hayat Bilgisi Alanının Tarihsel Gelişimi

05.10.2018

 

Hayat Bilgisi Alanında Ele Alınan Temel Temalar / Hayat Bilgisi İçerisinde Ele Alınan Alanlar (çoklu disiplin-Tarih, Coğrafya, Antropoloji, Siyaset Bilimi, Sosyoloji, Psikoloji, Ekonomi vb.) / Hayat Bilgisi Alanının İlköğretimdeki Yeri / Hayat Bilgisi Öğretimi Nedir ve Neden Gereklidir?

12.10.2018

 

İlköğretim (1-3. Sınıf) Çağındaki Çocukları Tanıma (Okul döneminde bedensel gelişim, bilişsel gelişim kuramları, ahlak gelişimi kuramları, kişilik gelişimi kuramları)

19.10.2018

Kazanım inceleme

MEB 1. Sınıf Uyum ve Hazırlık Çalışmaları

26.10.2018

Çalışmaları inceleme

Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Tanıtımı

02.11.2018

Program inceleme

05 – 09 Kasım 2018 Güz Yarıyılı Ara Sınavları

 

 

Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E Modeli ve Etkinlikler

16.11.2018

 

 

Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E Modeli ve Etkinlikler

23.11.2018

Etkinlik çalışması

Hayat Bilgisi Dersinde Bütüncül Yaklaşım

30.11.2018

Etkinlik çalışması

Öğretme Stratejileri (Tümevarım yaklaşımı-Buluş yoluyla öğrenme (Keşfetme yoluyla öğretme)-Buluş yoluyla öğrenme (uygulama)

07.12.2018

Etkinlik çalışması

Tümdengelim yaklaşımı-Alış yoluyla öğrenme-(Sunuş yoluyla öğretme) (Uygulama)

14.12.2018

Etkinlik çalışması

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim (Uygulama)

21.12.2018

Etkinlik çalışması

Öğrenme Ürünleri ve Öğretimi (Kavram Öğretimi / İlkeler, Genellemeler, Akademik Kurallar ve Öğretimi) / Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavram Haritaları ve Kavram Haritalarının Kullanımı

28.12.2018

Etkinlik çalışması

Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavram Haritaları ve Kavram Haritalarının Kullanımı /Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi

04.01.2019

Etkinlik çalışması

07 - 20 Ocak 2019 Güz Yarıyılı Dönem Sonu Sınavları

 

 

 

            Kaynaklar:

  • Banks, J.A. and C. A. McGee Banks (with contributions by Ambrose A. Clegg, Jr.). (1998). Teaching strategies for the social studies: decision-making and citizen action (fifth edition). New York: Longman.
  • Benscoter, D. and G. Harris (2002). Social studies activities kids can't resist!: 40 sensational activities for the topics you teach.  New York: Scholastic Professional Books.
  • Jarolimek, J. (1990). Social studies in elementary education (8th edition). New York: McMillan.
  • Michaelis, J. U. and J. Garcia. (2000). Social studies for children: a guide to basic instruction (12th edition). Boston: Allyn and Bacon.
  • Parker, W. C. (2011). Social studies in elementary education (14th edition). USA: Pearson Prentice Hall.
  • Parker, W. C. and J. Jarolimek (1997). Social studies in elementary education. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Savage, T. V. and D.G. Armstrong. (2007). Effective teaching in elementary social studies (6th edition).  London: Prentice-Hall International.
  • Seefeldt, C. and A. Galper (2005). Active experiences for active children: social studies(second edition). USA: Pearson Prentice Hall.
  • Welton, D. A. (2004). Children and their world strategies for teaching social studies (8th edition). Wadsworth Publishing.
  • Sunal, Cynthia S. and M. E. Haas (2010). Social studies for the elementary and middle grades: a constructivist approach (4th edition). Boston: Allyn & Bacon.

 

  • Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim (8. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya (25. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (Edt.) (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler (6. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gözütok, D. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Ekinoks Yayınevi.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gültekin, M. (Edt.) (2015). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kabapınar, Y. (2016). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Nas, R. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Program, Yöntem ve Etkinlikler (3. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya (25. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, S. (2014). Sınıf Öğretmenleri ve Adayları İçin Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (Edt.) (2009). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
  • Öztürk, C. (Edt.) (2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

En son değiştirme: Perşembe, 11 Ekim 2018, 11:47 ÖÖ