Ders İzlencesi

Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Öğretimi ile ilgili temel düzeyde bilgi, beceri ve uygulamaları edinmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin (4. sınıf) gelişim özelliklerine, ilköğretim programının temel özelliklerine uyan, öğrencinin etkin olmasına dayalı çalışmalar hazırlanması beklenmektedir.

 

Derse devam:

Derste olmama, derse gecikme ya da dersten erken ayrılma dersi takip etme açısından sorun oluşturmaktadır. Bir dönemde 4 hafta derse katılmama –zorunlu durumlarda- kabul edilebilmektedir (derse gecikme ve dersten erken ayrılma dahil). Dersle ilgili devamsızlığı takip etmek her öğrencinin kendi sorumluluğundadır. Öğretim üyesi, sadece dönem sonunda devamsızlıktan kalma durumunda olan (devamsızlığı 4 haftayı geçmiş olan) öğrencilerle ilgili duyuru yapar.

 

Ödevler:

Ödevler, öğretim üyesinin belirttiği tarihlerde teslim edilecektir. Öğretim üyesinin onayı olmadan gecikmiş olan ödevler kabul edilmeyecektir. Eğer ödev tesliminde gecikme kabul edilmişse, teslim tarihini geçen her gün için ödevden puan düşürülecektir.

Ödevler belirtilen e-posta adresine, belirtilen tarihlere kadar gönderilecektir:

Ödevler için e-posta adresi: sosbilogr.3a@gmail.com / sosbilogr.3b@gmail.com

Öğretim üyesi ders içeriğinde, gerekli olduğu takdirde, değişiklik yapma hakkına sahiptir.

Değerlendirme:            Vize: 100/40              Final: 100/60 (50 puan yazılı sınav + 50 puan ödevler)     

 

Konular

Tarih

Ödev

Ders Tanıtımı

13.02.2018

 

Sosyal Bilgiler Alanı Nedir ve Bu Alanın Özellikleri Nelerdir?, Sosyal Bilgiler Alanının Temel Amaçları, Sosyal Bilgiler Alanında Temel Beceriler

20.02.2018

 

Sosyal Bilgilerde Okuryazarlık, Sosyal Bilgilerin Çalışma Alanı ve Düzeni, Sosyal Bilgilerde Ele Alınan Temel Temalar

27.02.2018

Okuryazarlık-kazanım ilişkisi

Sosyal Bilgiler İçerisinde Ele Alınan Alanlar, Sosyal Bilgiler Alanının İlköğretimdeki Yeri, Sosyal Bilgiler Öğretimi Nedir ve Neden Gereklidir?

06.03.2018

 

MEB Sosyal Bilgiler Programı ve Dayandığı Temeller

13.03.2018

Program, kazanım inceleme

Kavram Öğretimi, Kavram Haritaları ve Kavram Haritalarının Kullanımı

20.03.2018

Okullarda uygulama

26 Mart – 01 Nisan 2018 Bahar Yarıyılı Ara Sınavları

 

 

Sözlü tarih yöntemi

03.04.2018

Okullarda uygulama

 

Grafiksel Gösterimler, Modül

 

10.04.2018

Okullarda uygulama

 Öğretim ve Öğrenmeye İlişkin Yaklaşımlar

  • Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı
  • Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

17.04.2018

Okullarda uygulama

Alan Gezisi, Sanal Alan Gezisi

24.04.2018

Okullarda uygulama

Resmi tatil

01.05.2018

 

 Görüş Geliştirme, Münazara

08.05.2018

 

Öğretim ve Öğrenmeye İlişkin Yaklaşımlar

  • Çoklu Zeka Kuramı

15.05.2018

 

Zaman ve Mekana İlişkin Becerilerin Öğretimi

22.05.2018

Okullarda uygulama

26 Mayıs – 13 Haziran 2018 Bahar Yarıyılı Dönem Sonu Sınavları

 

 

           

Kaynaklar:

·         Banks, J.A. and C. A. McGee Banks (with contributions by Ambrose A. Clegg, Jr.). (1999). Teaching strategies for the social studies: decision-making and citizen action (fifth edition). New York: Longman.

·         Benscoter, D. and G. Harris (2002). Social studies activities kids can't resist!. New York: Scholastic Professional Books.

·         Michaelis, J. U. and J. Garcia. (2000). Social studies for children: a guide to basic instruction (12th edition). Boston: Allyn and Bacon.

·         Parker, W. C. (2011). Social studies in elementary education (with MyEducationLab) (14th edition). Pearson Prentice Hall.

·         Parker, W. C. and J. Jarolimek (1997). Social studies in elementary education. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

·         Savage, T. V. and D.G. Armstrong. (2007). Effective teaching in elementary social studies (6th edition)Pearson Prentice Hall.

·         Seefeldt, C. and A. Galper (2005). Active experiences for active children: social studies (2nd edition). Pearson Prentice Hall.

·         Sunal, Cynthia S. and M. E. Haas (2010). Social studies for the elementary and middle grades: a constructivist approach (4th edition). Boston: Pearson/Allyn & Bacon.

·         Welton, D. A.  (2004). Children and their world strategies for teaching social studies (8th edition). Cengage Learning

 

·         Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim (Dördüncü baskı). Ankara: Aydan Web Tesisleri.

·         Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

·         Demirel, Ö. (edt.) (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

·         Gözütok, D. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

·         Kabapınar, Y. (2016). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi. (5. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

·         Nas, R. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Program, Yöntem ve Etkinlikler) (3. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.

·         Öztürk, C. (edt.) (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

·         Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya (25. baskı). Ankara: AnıYayınevi.

·         Sönmez, V. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu (Altıncı Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

·         Tay, B. ve A. Öcal (edt.) (2015). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

En son değiştirme: Perşembe, 11 Ekim 2018, 11:56 ÖÖ