Konu özeti

  • Pazarlama ve Temel Pazarlama Kavramları

    Bilim mi işletme fonksiyonu mu?

    İstek, İhtiyaç ve Arzu

    Okumalar:

    Presbery, Frank (2000) “The History of Advertising”, Advertising & Society Review, 1(1).

    Miller, G. (2011). Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, s. 27-34 ve s. 47-57.

    Fraser, I. (2008). “İhtiyaç”, Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı içinde, Dost Kitabevi, Ankara, s. 17-33.


  • Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi

    Üretim Dönemi

    Ürün Dönemi

    Satış Dönemi

    Modern Pazarlama Anlayışı

    Bütünsel Pazarlama

    Okumalar:

    Presbery, Frank (2000) “The History of Advertising”, Advertising & Society Review, 1(1).

    Miller, G. (2011). Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, s. 27-34 ve s. 47-57.

    Fraser, I. (2008). “İhtiyaç”, Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı içinde, Dost Kitabevi, Ankara, s. 17-33.


  • Pazarlama Tanımlarının Tarihsel Gelişimi

    AMA 2004, 2007 tanımları

    pazar odaklılık / pazarlama odaklılık

    pazar yönlülük / pazarı yönlendirme

    pazarlama çevresi

  • Pazarlama Anlayışları

    Pazarlamanın Tanımı

    Pazarlama Okulları ve Farklı Yaklaşımlar

    Pazarlamanın Farklı Disiplinlerle İlişkileri (İktisat, Psikoloji, Sosyoloji, Antropoloji..)

    Pazar Odaklılık

    Okumalar:

    Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “İzafiyet Hakkındaki Hakikat”, s. 27-46.

    Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Arz ve Talep Safsatası”, s. 47-69.
  • Pazarlama Okulları - 1

    Meta Okulu

    Kurumsal Okul

    Bölgelerarası Ticaret Okulu

  • Pazarlama Okulları - 2

    Pazarlama Yönetimi Okulu

    Pazarlama Sistemleri Okulu

  • pazarlama okulları-3

    Tüketici Davranışları Okulu

    Makro Pazarlama Okulu

    Değişim/Değiş tokuş Okulu

    Pazarlama Tarihi Okulu

  • Pazar Kavramı ve Çeşitli Pazarlar

    Pazar Kavramı ve Çeşitleri

    a.       Tüketici Pazarları ve Özellikleri

    b.      Örgütsel Pazarlar ve Özellikleri

     Okumalar:

    Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Sıfır Maliyetin Maliyeti”, s. 71-85.

    Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Fiyatın Gücü”, s. 181-199.

  • Tüketici Davranışlarına Giriş

    Tüketim Toplumu Tartışmaları

    Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler

    Tüketici Satın Alma Karar Süreci

    Okumalar

    Zorlu, A. (2006). Üretim Kapitalizminden Tüketim Kapitalizmine Üretim ve Tüketim Teorileri, Glocal Yayınları, Ankara, s. 163-276.

    Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları: Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, s.59-133.

    Otay Demir, F. (2015). Sadece: Tüketim Olgusu Üzerine Denemeler içinde “Modern Masallar: Sembolik Tüketim ve Kimlik İnşaası”, s. 55-68.

    Ongur, H. Ö. (2011). Tüketim Toplumu, Nevrotik Kültür ve Dövüş Kulübü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, s. 41-80.

    Bıçakçı, H. (1994). Doğa Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 73-97.

  • Tüketici Davranışlarının Özellikleri

    •       Kültür

    •       Toplumsal sınıf

    •       Yaşam tarzı

    •       Aile

    •       Sosyal gruplar

  • Tüketici Davranış Modelleri

    Açıklayıcı Modeller (Klasik Modeller)

    Tanımlayıcı Modeller (Modern Modeller)

  • Pazarın Bölümlere Ayrılması

    –         Coğrafik Bölümlendirme

    –         Demografik Bölümlendirme

    –         Psikografik Bölümlendirme

    Davranışsal BölümlendirmeOkumalar:

    Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları: Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, s. 261-291.

  • Hedef Pazar ve Hedef Pazar Stratejileri

    Farklılaştırılmamış Hedef Pazar Stratejisi

    Farklılaştırılmış Hedef Pazar Stratejisi

    Yoğunlaştırılmış Hedef Pazar Stratejisi

  • Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma

    Konumlandırma Stratejileri

    •          Rakibe göre

    •          Ürün sınıfı veya özelliğine göre

    •          Fiyat ve kaliteye göre

    •          Kullanıcıların özelliklerine göre

    •          Ürün kullanımına göre