Konu özeti
Pazarlama ve Temel Pazarlama Kavramları
Bilim mi işletme fonksiyonu mu?
İstek, İhtiyaç ve Arzu
Okumalar:
Presbery, Frank (2000) “The History of Advertising”, Advertising & Society Review, 1(1).
Miller, G. (2011). Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, s. 27-34 ve s. 47-57.
Fraser, I. (2008). “İhtiyaç”, Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı içinde, Dost Kitabevi, Ankara, s. 17-33.
Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
Üretim Dönemi
Ürün Dönemi
Satış Dönemi
Modern Pazarlama Anlayışı
Bütünsel Pazarlama
Okumalar:
Presbery, Frank (2000) “The History of Advertising”, Advertising & Society Review, 1(1).
Miller, G. (2011). Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, s. 27-34 ve s. 47-57.
Fraser, I. (2008). “İhtiyaç”, Hegel ve Marks İhtiyaç Kavramı içinde, Dost Kitabevi, Ankara, s. 17-33.
Pazarlama Tanımlarının Tarihsel Gelişimi
AMA 2004, 2007 tanımları
pazar odaklılık / pazarlama odaklılık
pazar yönlülük / pazarı yönlendirme
pazarlama çevresi
Pazarlama Anlayışları
Pazarlamanın Tanımı
Pazarlama Okulları ve Farklı Yaklaşımlar
Pazarlamanın Farklı Disiplinlerle İlişkileri (İktisat, Psikoloji, Sosyoloji, Antropoloji..)
Pazar Odaklılık
Okumalar:
Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “İzafiyet Hakkındaki Hakikat”, s. 27-46.
Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Arz ve Talep Safsatası”, s. 47-69.pazarlama okulları-3
Tüketici Davranışları Okulu
Makro Pazarlama Okulu
Değişim/Değiş tokuş Okulu
Pazarlama Tarihi Okulu
Pazar Kavramı ve Çeşitli Pazarlar
Pazar Kavramı ve Çeşitleri
a. Tüketici Pazarları ve Özellikleri
b. Örgütsel Pazarlar ve Özellikleri
Okumalar:
Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Sıfır Maliyetin Maliyeti”, s. 71-85.
Ariely, Dan (2013). Akıldışı ama Öngörülebilir: Kararlarımızı Biçimlendiren Güçlü Kuvvetler içinde “Fiyatın Gücü”, s. 181-199.Tüketici Davranışlarına Giriş
Tüketim Toplumu Tartışmaları
Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
Okumalar
Zorlu, A. (2006). Üretim Kapitalizminden Tüketim Kapitalizmine Üretim ve Tüketim Teorileri, Glocal Yayınları, Ankara, s. 163-276.
Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları: Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, s.59-133.
Otay Demir, F. (2015). Sadece: Tüketim Olgusu Üzerine Denemeler içinde “Modern Masallar: Sembolik Tüketim ve Kimlik İnşaası”, s. 55-68.
Ongur, H. Ö. (2011). Tüketim Toplumu, Nevrotik Kültür ve Dövüş Kulübü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, s. 41-80.
Bıçakçı, H. (1994). Doğa Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 73-97.Tüketici Davranışlarının Özellikleri
• Kültür
• Toplumsal sınıf
• Yaşam tarzı
• Aile
• Sosyal gruplar
Tüketici Davranış Modelleri
Açıklayıcı Modeller (Klasik Modeller)
Tanımlayıcı Modeller (Modern Modeller)Pazarın Bölümlere Ayrılması
– Coğrafik Bölümlendirme
– Demografik Bölümlendirme
– Psikografik Bölümlendirme
Davranışsal BölümlendirmeOkumalar:Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları: Tüketim Kültürü, Psikolojisi ve Sosyolojisi Üzerine Şeytanın Notları, s. 261-291.
Hedef Pazar ve Hedef Pazar Stratejileri
Farklılaştırılmamış Hedef Pazar Stratejisi
Farklılaştırılmış Hedef Pazar Stratejisi
Yoğunlaştırılmış Hedef Pazar StratejisiKonumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Konumlandırma Stratejileri
• Rakibe göre
• Ürün sınıfı veya özelliğine göre
• Fiyat ve kaliteye göre
• Kullanıcıların özelliklerine göre
• Ürün kullanımına göre