(DR) 22006044 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARIYLA PAZARA GİRİŞ STRATEJİLERİ
İnsan
zekâsının ve zihinsel
yaratıcılığının ortaya çıkarmış olduğu entellektüel birikimin, müzikten, edebiyata, endüstriyel tasarımlardan
bilimsel buluşlara kadar uzanan geniş bir yelpaze içinde yer alan düşünce ve
ürünleri içeren kavramlar Fikri Mülkiyet Hakları (FMH) kapsamı içine
alınmaktadır. FMH, telif hakkından
daha geniş bir kavram olup telif hakları rejimi yanında, patent, ticari marka
ve ticari sırlar rejimlerini de kapsamakta, aynı zamanda, eser üzerindeki
haklar ve komşu haklardan oluşmaktadır. Bu derste işletmelerin “Marka geliştirmesi, inovasyon stratejileri” ve bu markayı başarıyla yönetebilmek için yaptıkları üzerinde durulmaktadır. İşletmelerin
girişimcilik özellikleri, işletmelerin türleri, kurulma, büyüme süreçleri,
sahip oldukları işletme adı, markası, buluşları gibi sınai hakları, marka değeri kaynakları, fikri mülkiyet haklarını ticarileştirme ve pazar oluşturma yöntemleri üzerinde durulmaktadır.